Eiendomsmegler Krogsveen etablerer seg i «Høghuset» - Med full oversikt over Jærens boligmarked

14. desember 2021 av Krogsveen
Når eiendomsmegler Krogsveen etablerer seg på Jærens tak på Bryne, får de full oversikt over boligmarkedet på Jæren.
Bokstavelig talt. – Vi har lagt nok en stein, sier daglig leder, Daniel S. Mossige, som sammen med Ole Christian Østrem skal jobbe fra det nye kontoret høyt oppe i Forum Jæren.
Alle kjenner signalbygget på Jæren. Som med sine 20 etasjer er blant de høyeste byggene i regionen. Du ser det uansett hvor du er. Forum Jæren stiger seg opp fra den øvrige, lave bebyggelsen. Sort, høyreist og med moderne, glatte fasader.
– Nå blir vi enda mer tilgjengelige for våre kunder på Jæren, sier de to. Klepp, Time og Hå kommuner er nedslagsfeltet, tre Jærkommuner som alle har en positiv befolkningsutvikling. (Siste tre år med en økning på cirka 3 prosent) Dermed blir potensialet for eiendomsmeglere bedre og bedre.
Tidligere var det vanlig med meglerkontorerer på gateplan, men såkalte «drop-in» kunder blir færre og færre. – Vi er også, innenfor vår bransje, nødt til å følge med i tiden. Vi reiser alltid ut til kundene våre. De som ønsker å møte oss på kontoret er naturligvis hjertelig velkommen innom, vi er bare en telefonsamtale unna.
Daniel S. Mossige, daglig leder Krogsveen Jæren

Moderne eiendomsmegling fra 14. etasje

Innflyttingen startet 1. desember, og fra årsskiftet skal alt være på plass. De to glade eiendomsmeglerne skal drive eiendomsmegling fra 14. etasje. Mossige og Østrem noterer seg også for en intern rekord i Krogsveen-konsernet. – Ingen av våre Krogsveen-kolleger er etablert med så god utsikt til potensielle boligkjøpere og selgere, smiler Mossige og Østrem.
Tidligere var det vanlig med meglerkontorerer på gateplan, men såkalte «drop-in» kunder blir færre og færre. – Vi er også, innenfor vår bransje, nødt til å følge med i tiden. Vi reiser alltid ut til kundene våre. De som ønsker å møte oss på kontoret er naturligvis hjertelig velkommen innom, vi er bare en telefonsamtale unna, sier de to.

Fyrtårn i jærsk næringsliv

Forum Jæren er et senter for næring, læring og kultur. Her myldrer det av kompetanse og kollegialt felleskap. Innholdet i bygget er et Norge i miniatyr. Kommunikasjonsmessig befinner det seg like ved jernbanestasjonen, og med gode parkeringsmuligheter og egen sykkelparkering, ligger alt til rette for at kundene kan møte Daniel og Ole Christian i de nye kontorlokalene.
– Vi blir enda mer tilgjengelig, satser sterkere på Jæren og opplever en stadig økt etterspørsel. Den mener vi vil bli enda større når vi nå etablerer oss fysisk på Bryne, sier de to. Fram til nå har de sittet på Krogsveens Sandneskontor. Men, likevel har de nesten doblet markedsandelene i de tre jærkommunene.
Tjenestene er også konkurransedyktige på pris. Her slipper kunden gebyrer, og de slipper en vanskelig logistikk ved flytting. Tjenestene er kvalitetssikret av oss i Krogsveen og det er ingen utlegg underveis, men det tas med i sluttoppgjøret. Og det beste av alt, Krogsveen ordner alt.
Daniel S. Mossige, daglig leder Krogsveen Jæren

Nyter godt av hele Krogsveens konsept

De to eiendomsmeglerne får mye større nærhet til markedet de henvender seg i. Og med seg i sekken byr de naturligvis på Krogsveens unike konsept: Start smart, Krogsveen pluss og Boligsøkerregisteret.
«Start smart»er utviklet for de som skal bytte bolig. Kunden er alltid i sentrum. Vi gir personlig rådgivning og oppfølging ved salg av egen bolig, i tillegg hjelper vi også til når kunden skal kjøpe ny bolig. For eksempel: Hva bør kunden være oppmerksom på i forhold til salgsoppgave, tilstandsrapport osv.? Vi gir også råd når boligkjøperen skal inn i en budrunde. Tilbakemeldingene er gode, vi opplever at kundene setter stor pris på den bistanden vi gir dem gjennom slike prosesser, sier Daniel Mossige.
«Krogsveen pluss»er allerede et godt innarbeidet konsept, hvor kunden kan hjelp til alt fra visningsvask, utvask, flytting, lagring og oppussing. Tendensen viser at flere og flere ønsker en slik løsning. Det gjør flytteprosessen mye enklere for kunden.
Tjenestene er også konkurransedyktige på pris. Her slipper kunden gebyrer, og de slipper en vanskelig logistikk ved flytting. Tjenestene er kvalitetssikret av oss i Krogsveen og det er ingen utlegg underveis, men det tas med i sluttoppgjøret. Og det beste av alt, Krogsveen ordner alt, poengterer Mossige.
De to eiendomsmeglerne er stolte over Krogsveens boligsøkeregister. Her finnes all mulig informasjon om hva folk er på jakt etter, hvor de ønsker å bo, i hva slags bolig, størrelse. Kort sagt: Alt som er av interesse for eventuelle kjøpere. – Fordelen med dette er at vi kan tipse både kjøpere og selgere om boliger som oppfyller deres krav. Samtidig er det en fordel for selgeren, da vi allerede har en base med potensielle kjøpere, avslutter Daniel S. Mossige og Ole Christian Østrem hos eiendomsmegler Krogsveen sitt nye jærkontor.
Foto: Marianne Lyse
Redaksjonen har ansvaret for Magasinet i Krogsveen. Her produseres det innhold til alle som interesserer seg for bolig og boligmarkedet.

Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no
0