poster

Krogsveen og BN Bank med fruktbart samarbeid – gjør boligreisen enkel for kundene

23. juni 2021

Krogsveen og BN Bank har etablert et fruktbart samarbeid som forenkler boligreisen for kundene. – Helt i tråd med Krogsveens visjon om å skape «verdens enkleste boligreise». Bedre blir det ikke, sier Marius Stormfelt hos Krogsveen i Sandvika.

Krogsveen
av Krogsveen
Redaksjonen
Del

I en salgs- og kjøpsprosess skal ingenting overlates til tilfeldighetene. Marius Stormfelt er klokkeklar på dette, og lovpriser det gode samarbeidet som Krogsveen har opprettet med BN Bank.

- En boligprosess skal være enkel, trygg og god for kundene våre. Vi ønsker kvalitet i alle ledd, og Krogsveen har nå alle verktøy for å gjøre prosessen knirkefri for kundene - dette gjennom vår samarbeidspartner i BN Bank med finansiering og lån, samt Krogsveen Pluss med sine tilleggstjenester. Bedre blir det ikke, fastslår Stormfelt.

Marius Stormfelt, Krogsveen Sandvika

Marius Stormfelt, Krogsveen Sandvika


Pilottest ble til virkelighet

Samarbeidet med BN Bank ble opprettet i slutten av 2019 og begynnelsen av 2020. Noen få kontorer i Krogsveen gjennomførte en pilottest av samarbeidet, hvor meglerkontorene prøvde seg frem for å finne en perfekt kombinasjon av effektivitet, tett fulgt av kvalitet og sikkerhet.

- Etter noen måneder med pilot, ble dette utvidet til flere kontorer, før vi høst/vinter 2020 iverksatte samarbeidet fullt ut for hele Krogsveen, sier Stormfelt.

Lurer du på hva boligen din er verdt? Sjekk din boligverdi her.


Fremoverlent og rask service

Han understreker at Krogsveen hadde et inderlig ønske om å samarbeide med en bank som virkelig satte kunden i fokus.

- Og da må du samarbeide med en partner som følger med i tiden, er fremoverlent og yter rask og god service. BN Bank er en slik samarbeidspartner, sier Stormfelt.

Og erfaringene er gode. Etter at samarbeidet ble etablert, opplever Stormfelt at han kan forandre en budrunde på under en time, ved at han som megler kan ordne finansiering for en potensiell kjøper på meget kort tid. Det gir selger et bedre sluttresultat, men også kjøper mulighet til å få boligen de ønsker seg.


Egen hotline

Krogsveens meglere har en egen «hotline» til BN Bank. Her kan meglerne sende inn alle hastesaker i forbindelse med budrunder, hvor BN Bank skal respondere innen 1 time. Dette har, ifølge Stormfelt, stor verdi, og skiller seg fra konkurrerende banker.

Resultatet er ofte gunstig for selger, som får en ekstra budgiver inn, og kan tjene hundretusener av kroner på budrunden.
Kristoffer Stormfelt, Krogsveen Sandvika


- Vi opplever at kunder som skal inn i budrunde, forventer at bankene deres kan bekrefte finansiering uten at faktisk finansieringsbevis er på plass. Når vi da ringer for å sjekke om finansiering er i orden, får kunden avslag, ettersom de ikke har opprettet sak hos banken nylig. Kunden ringer da opp banken for å avklare problemet, og får til svar at saken må behandles – noe som kan ta opptil 14 dager. Da slår vi på tråden til BN Bank, og starter dialogen om å ordne finansieringsbevis for kunden. På det raskeste, har jeg opplevd at kunden har fått finansieringbevis i løpet av 20 minutter etter første telefon til BN Bank, forteller Stormfelt.

Resultatet er ofte gunstig for selger, som får en ekstra budgiver inn, og kan tjene hundretusener av kroner på budrunden.


Spesialisert på bolig og næring

Med kunden i fokus, ser Stormfelt kun fordeler ved samarbeidet mellom de to seriøse aktørene.

- BN Bank har stor vilje til å levere gode resultater. De er effektive, fremoverlente, og hjelper kunden til å oppfylle boligdrømmen. Dessuten har de veldig hyggelige kunderådgivere, samt at kundene får en fast kontaktperson å forholde seg til.

Og betingelsene er svært konkurransedyktige. Løsningene enkle og effektive, fordi det aller meste foregår digitalt. Banken er dessuten spesialisert på bolig og næring, derav navnet BN Bank.

- Derfor fokuserer de aller mest på boligkunder. De har gode systemløsninger, og er en av de fremste bankene innfor teknologi på dette feltet. Det gjør at de ansatte får mer tid til å gi hver enkelt kunde en god kundeopplevelse.

BN Bank har stor vilje til å levere gode resultater. De er effektive, fremoverlente, og hjelper kunden til å oppfylle boligdrømmen. Dessuten har de veldig hyggelige kunderådgivere, samt at kundene får en fast kontaktperson å forholde seg til.
Marius Stormfelt, Krogsveen Sandvika

Se prisutviklingen der du bor.


Enkelt å bytte bank – mange gjør det

Stormfelt har en rekke ganger opplevd at kunder som får sen saksbehandling i egen bank, ønsker å bytte bank.

- De blir så fornøyde med den raske responsen og gode kundebehandlingen de får hos BN Bank, at de velger å bytte. Kunden føler at de blir tatt seriøst.

Bytte av bank er i dag veldig enkelt. Hos BN Bank får kunden, via bankens hjemmeside, en kort og enkel veiledning i hvordan man blir ny kunde hos BN Bank.

- Alt gjøres i løpet av få minutter. Trenger du hjelp, kan du ringe og få hjelp av en kunderådgiver, sier Stormfelt.


Eget Krogsveen-team

Han opplyser at BN Bank har et eget team som håndterer Krogsveens boligkunder.

- Det gir våre kunder konkrete personer å forholde seg til. Totalpakken vi leverer skal gi oss fornøyde kunder, som igjen skaper kundelojalitet om at Krogsveen er den beste eiendomsmeglerkjeden på markedet.


Word of mouth

Krogsveens meglere er i kontakt med en rekke kunder hver eneste dag. Dette kan være alt fra visningsdeltakere, telefonsamtaler eller kontakt med tanke på verdivurderinger.

- Ved at vi har en samarbeidspartner i BN Bank, kan vi formidle til kunden at vi kan bistå med å ordne finansiering, eventuelt ønske om tilbud på refinansiering, lån og lånevilkår. Det blir et naturlig emne å gå inn på når man snakker med kundene. De aller fleste må jo innom en bank for å få dette på plass. Det er nok her det meste av markedsføringen forekommer, typisk «word of mouth», sier Stormfelt.


Kundepleie begge veier

Han påpeker imidlertid at kunder som tar kontakt med BN Bank, ofte kommer motsatt vei – til Krogsveen.

- Dersom kunden har behov for e-takst eller verdivurdering i forbindelse med refinansiering eller salg av bolig, vil de få tilbud om å ordne dette hos Krogsveen.

Kunden kan selv også gå inn på BN Bank sin hjemmeside og finne egen fane for «eiendomsmegler». Via den siden kan de få direkte kontakt med en lokal eiendomsmegler fra Krogsveen.

- Kunden vil da bli oppringt av en eiendomsmegler i ditt område for å avtale tid for befaring av eiendommen. Henvendelser via BN Bank skal tas tak i innen en time, og blir som regel tatt hånd om raskere enn det også. Vi ønsker en likestilt kundepleie begge veier – som er et grunnlag for et godt samarbeid, sier Marius Stormfelt hos Krogsveen i Sandvika.


Gode erfaringer

Erfaringene rundt omkring i Norges land er nokså like. Christer Haugen er daglig leder hos Krogsveen kontor Bergen Vest. Også han er svært tilfreds med Krogsveens samarbeid med BN Bank.

- For det første; BN bank er svært kjappe på ballen. For et par uker siden solgte jeg en leilighet med kraftig budrunde. Kunden som endte opp med boligen var på privatvisning på morgenen. Boligen ble solgt samme kveld fordi BN Bank skaffet kunden finansbevis. Kundens egen bank klarte ikke å gi svar på så kort tid, forteller Haugen.

Christer Haugen, daglig leder Krogsveen Bergen Vest

Christer Haugen, daglig leder Krogsveen Bergen Vest

Foto: Pudder Agency/Tommy Andresen, Øystein Hara, istock

Krogsveen
Redaksjonen

Krogsveen

Redaksjonen har ansvaret for Magasinet i Krogsveen. Her produseres det innhold til alle som interesserer seg for bolig og boligmarkedet.

Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no