Fra avslag på finansiering til kjøp av drømmeboligen ved hjelp av Krogsveen og BN Bank

5. mai 2025 av Krogsveen
"Det føltes som det satt et menneske på andre siden, ikke bare en bank." Les om hvordan familien Jørgensen Bakkebø fikk oppfylt sin boligdrøm.
Et trygt, løsningsorientert og smidig samarbeid med megler og bank bidro til å oppfylle boligdrømmen for familien Jørgensen Bakkebø.

Fant drømmeboligen på Tofte

I november i for kom Mats Jørgensen Bakkebø og samboeren Helle over et spennende oppussingsobjekt på Tofte. Familien ønsket seg bort fra bylivet i Oslo for å gi de to sønnene Ask (1) og Storm (4) mer nærhet til naturen. Eldstemann hadde begynt å vise stor interesse for friluftsliv, og Tofte, med sin unike kombinasjon av sjø og skog, virket perfekt.
Mats Jørgensen Bakkebø sammen med familien foran sitt nye hjem.
– Egentlig hadde vi ikke rigget oss til å flytte enda. Men i november kom Helle over drømmeboligen, forteller Mats.
– Det var et utrolig spennende hus. Vi visste at det krevde mye oppussing, i en langt større skala enn tidligere prosjekter vi hadde vært borti, men vi fant ut at vi var klare for det, sier Mats.

Ble tipset om BN Bank

På dette tidspunktet var det ingen andre interessenter, og familien kunne derfor gå i dialog med selger og megler. De ønsket å selge boligen sin på Høybråten først, men deres nåværende bank, som holdt til i en annen del av landet, ga avslag på finansieringen de hadde behov for til et krevende rehabiliteringsprosjekt.
Megler Tom Christopher Sand i Krogsveen Røyken tipset paret om Krogsveen sin samarbeidspartner BN Bank.De hadde ikke tidligere hørt om banken, men takket ja til at Tom Christopher kunne sette dem i kontakt.
Tom Christopher Sand, daglig leder og eiendomsmegler i Krogsveen Røyken

Trygghet og personlig oppfølging fra første samtale

Mats ble raskt kontaktet av rådgiver i BN Bank, Thomas Dybwad.
– Han var utrolig behjelpelig, og ga oss en trygghet som var avgjørende. Det var tydelig at BN Bank forstod hele bildet: både kjøpet, salget og de økonomiske utfordringene rundt et stort oppussingsprosjekt, forteller Mats.
Banken var tett på og kom med forslag til hvordan finansieringen kunne tilpasses i ulike faser av prosjektet, noe familien opplevde som både løsningsorientert og profesjonelt.
– Det føltes som det satt et menneske på andre siden, ikke bare en «bank». Thomas var involvert, stilte de riktige spørsmålene og ga gode råd hele veien, forklarer Mats.
– Vi vurderte aldri andre banker. Det handlet ikke bare om tall og vilkår, dialogen og tilliten vi fikk med BN Bank var viktigst for oss. Vi hadde følelsen av å bli sett og forstått, sier Mats.
Det handlet ikke bare om tall og vilkår, dialogen og tilliten vi fikk med BN Bank var viktigst for oss.
Mats Jørgensen Bakkebø
Timingen for salg av egen bolig og at de fant drømmehuset sitt var perfekt. De la ut boligen på markedet samtidig som egenkapitalkravet gikk ned, og endte med å sette prisrekord for sitt rekkehus i nabolaget.
Da det ble klart at de måtte mellomfinansiere, fordi de nye kjøperne ønsket senere overtakelse enn de selv, ble samarbeidet med BN Bank ekstra viktig.
– Det kunne blitt veldig stressende. Men de håndterte alt ryddig og smidig. Uten det samarbeidet, hadde vi hatt en helt annen opplevelse, sier Mats.

En verdifull partner for Krogsveens kunder

Tom Christopher Sand er ikke overrasket over at familien hadde en god opplevelse.
– Når kundene mine møter utfordringer med egen bank, er BN Bank en trygg støttespiller å kunne koble inn. De har rask behandlingstid og personlig oppfølging, og tilbakemeldingene er gjennomgående positive. Kundene føler seg sett, og det gjør noe med hele opplevelsen av å kjøpe og selge bolig, sier Tom Christopher.

Fra byliv til sørlandsidyll

Familien gleder seg nå til innflytting i sitt nye hjem. Med hjemmekontor og fleksitid i jobbene, vil det ikke bli en utfordring å bo et stykke ut av byen.
– Tofte føles som en sørlandslandsby i Oslofjorden. Sjø, fjell og stillhet, og perfekt for ungene, sier Mats.
Han er ikke i tvil om at samarbeidet mellom Krogsveen og BN Bank utgjorde en viktig brikke for å gjøre boligdrømmen mulig.
–Det ble en utrolig trygg, ryddig og sømløs prosess, og det gjorde hele forskjellen. Jeg er overbevist om at et slikt samarbeid vil komme både selgere, og kjøpere som meg til gode, avslutter Mats.

Egen hotline til banken i budrunder

Tom Christopher kan bekrefte at også selgere bærer frukter av det tette samarbeidet Krogsveen har med BN Bank. Meglerne har nemlig en egen «hotline» til banken der de kan sende inn alle hastesaker i forbindelse med budrunder.
- Når vi får inn en ekstra budgiver på tampen fordi BN Bank er raske med å behandle søknaden, utgjør det en stor forskjell for selger, sier Tom Christopher.