Krogsveen har Norges mest fornøyde boligkunder

16. mai 2017 av Krogsveen
I følge Norsk Kundebarometer som ble offentliggjort 15. mai 2017, har Krogsveen de mest fornøyde og lojale kundene blant eiendomsmeglerne. Det er utrolig inspirerende å se at hardt arbeid og et urokkelig kundefokus over mange år betaler seg i så høy kundetilfredshet.
Forskningsprosjektet Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn tjue år undersøkt hvor tilfredse og lojale norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Krogsveen ble bransjens vinner med 76,7 poeng og har med sine fire stjerner «svært fornøyde kunder».

Sterkt kundefokus ligger i ryggraden vår

Vi har jobbet systematisk med kundene i fokus gjennom en årrekke, og denne kåringen gir oss høy motivasjon til å fortsette dette viktige arbeidet. Kundene skal være trygg på at de får kvalitet og god rådgivning i alle ledd. Derfor lanserte vi i fjor også Krogsveen Boligkjøpsrådgivning som gir våre kunder uavhengig bistand også i kjøpsfasen. Vi tror dette bidrar til å styrke vår posisjon som Norges beste eiendomsmeglerkjede. Vi er din rådgiver i kjøps- og salgsprosessen - alle kunder skal føle seg trygge på at de får de beste rådene hos Krogsveen.
- Krogsveen troner også på toppen av Opinion sin måling av bransjens merkevarestyrke hvor selskapet scorer ekstra høyt på faktorer som inntrykk og at man skiller seg positivt ut blant konkurrentene, sier Laugen. For oss er det viktigere å være best på kvalitet og kundeopplevelser fremfor å være størst, legger han til.
Mer enn 8.300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 169 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.
- Slik jeg kjenner de beste bedriftene så arbeider de kontinuerlig med å forbedre seg ved å tilby høy kvalitet og effektive løsninger for sine kunder. , sier Pål Rasmus Silseth, som er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.
Fullt kundefokus i et langsiktig perspektiv er et godt kjennetegn på de beste bedriftene.
Pål Rasmus Silseth, Prosjektleder Norsk Kundebarometer

Aldri vært mer tilfredse

Resultatene viser at kundetilfredsheten aldri før har vært høyere i Norge samlet sett. I gjennomsnitt oppnår bedriftene en kundetilfredshet på 72,3 poeng, noe som kjennetegner en tilfreds kundemasse. Det er derimot store forskjeller på topp og bunn.
- For oss i Krogsveen er årets kåring en viktig anerkjennelse av vårt langsiktige arbeid med kundetilfredshet. Vi takker våre kunder for tilliten og vi takker alle våre meglere som er kompromissløse når det kommer til å levere enestående opplevelser og sette kunden i fokus. Vi skal fortsette å levere kvalitet og enestående opplevelser hver eneste dag til alle som er i boligmarkedet.
Fakta om Norsk Kundebarometer 2017
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 8.335 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 17.816 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter tilsammen 169 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2017.

Redaksjonen har ansvaret for Magasinet i Krogsveen. Her produseres det innhold til alle som interesserer seg for bolig og boligmarkedet.

Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no
0